• info@grafie.cz
  • 222 714 580

GRAFIE CZ na Future Book Forum 2016

  • -

GRAFIE CZ na Future Book Forum 2016

Tags : 

Již po šesté se ve dnech 2. až 4. listopadu sešli v německém Poingu zástupci vydavatelů a tiskáren z celého světa na setkání Future Book Forum, pořádaném každoročně společností Canon Europe. Zástupci GRAFIE CZ byli při tom – příležitost seznámit se s pohledem jednoho z předních výrobců produkčních tiskových technologií na budoucnost knižního průmyslu a zároveň možnost se setkat se zástupci tohoto odvětví (jak vydavatelů, tak tiskařů) jsme si nemohli nechat ujít.

Future Book Forum je pořádáno se záměrem odkrývat inovativní přístupy z pohledu budoucnosti vydávání knižních publikací. Přestože se setkání konalo v předváděcích prostorách společnosti Canon Europe, technologické ukázky a prezentace byly pouze jako doplňkové části programu. Hlavní důraz byl kladem na společné hledání nových přístupů při uvádění tištěných knižních titulů na trh.

Chcete-li se stát tím, kdo přijde s něčím opravdu novým, nestačí se zlepšit o 10 %, ale 10×.

Celé setkání moderoval Peter Fisk, expert pro hledání nových strategií a přístupů v podnikání, autor řady úspěšných knih, včetně titulu Gamechangers. V této souvislosti zazněla zajímavá myšlenka – chcete-li se stát tím, kdo přijde s něčím opravdu novým, nestačí se zlepšit o 10 %, ale 10×.

Základem celého setkání se stal manuskript připravované publikace „Dopisy ředitelům“, jejíž premiéra bude v květnu 2017 na konferenci Thinkers50 European Business Forum v dánském Odense. Účastníci setkání byli vyzváni, aby v rámci tří workshopů s tématy Ideas Lab (hlavní myšlenky a sdělení publikace), Design studio (forma publikace a použitá média) a Launch pad (způsob doručení obsahu čtenářům a obchodní model) přišli s vlastními myšlenkami a nápady, jak připravovanou publikaci dotvořit a publikovat. Myšlenky, které 10 vytvořených pracovních skupin z workshopů přineslo a následně prezentovalo, byly velmi rozmanité, někdy však velmi inspirativní a skutečně inovativní. V průběhu setkání došlo rovněž k přejmenování publikace na „Dopisy do budoucnosti“.

Úspěšná inovace závisí jen z 25 % na technologických inovacích, zbývajících 75 % tvoří inovace sociální.

Jednoznačným závěrem všech workshopů bylo, že budoucnost vydávání tištěných publikací se neobejde bez individuálního přístupu a úzké spolupráce s dalšími elektronickými kanály pro doručování informací k čtenářům. To, že se nejedná o pouhou teorii, ukázala řada případových studií z reálných podniků, které se pustili cestou inovací při vydávání a tisku knih a časopisů. V jedné z těchto prezentací padla další zajímavá myšlenka – úspěšná inovace závisí jen z 25 % na technologických inovacích, zbývajících 75 % tvoří inovace sociální.

„V rámci tohoto setkání jsme se chtěli dostat k samému srdci vydavatelského průmyslu s cílem umožnit přehodnocení způsobu, jak lze doručit psané slovo k cílovému čtenáři,“ řekl Peter Wolff, Head of Commercial Print Group ve společnosti Canon Europe. „A právě proniknutí do myšlení čtenáře je spolu s vytvořením nových modelů zprostředkování obsahu předpokladem úspěchu. Vydavatelé i poskytovatelé tiskových služeb musí být kreativnější v případě off-line i on-line kanálů a musí i více zapojit své zákazníky – a to je ta správná cesta k jejich podnikatelskému růstu.“


Vyhledávání

Čas jsou peníze

Čas jsou peníze.
Automatizací ušetříte obojí!

Čas jsou peníze

Přihlaste se k odběru Newsletteru

Pro redaktory

Máte zájem o některou z nabízených služeb? Potřebujete další informace?

Translate »