• info@grafie.cz
  • 222 714 580

Automatizace prepressu není jen kontrola dat…

  • -
Ing. Petr Heger a Zdeněk Bečka, TISKÁRNA K & B, s. r. o.

Automatizace prepressu není jen kontrola dat…

Tags : 

Ve společnosti TISKÁRNA K & B, s. r. o. používají Enfocus Switch pro automatizaci zpracování dat již čtvrtým rokem. Zkušenosti jim ukázaly, že automatizace prepressu se nemusí týkat jen kontroly dat, ale vhodným nástrojem, jako je Enfocus Switch, lze automatizovat i celou řadu dalších činností.

TISKÁRNA K & B, s. r. o. z Mostu používá software pro automatizaci zpracování dat, Enfocus Switch, již čtvrtým rokem. Má s ním tedy letité zkušenosti, a proto jsme jejím zástupcům položili otázky týkající se nejen automatizace jako takové, ale hlavně jejich zkušeností s tímto nástrojem. Na naše otázky odpovídali Ing. Petr Heger, ředitel společnosti, a Zdeněk Bečka, vedoucí Prepress studia a IT.

Jak byste charakterizovali vaši společnost?

TISKÁRNA K&B, s. r. o. patří k moderním polygrafickým podnikům, který působí na trhu více jak 30 let. Postupným rozvojem a pořizováním technologií nabízí nejen ofsetový tisk, ale i tisk digitální, signmaking, labelprint do šíře pásu 220 mm a samozřejmě knihařské dokončovací zpracování. Produkce je převážně merkantilní, i když zhruba 35 % je packaging a 10 % labelprint. Zhruba 80 % všech zakázek je tuzemských, zbytek je zahraničí. Velká většina zákazníků je koncových, agenturní zákazníci nepředstavují více jak 25 % náplně. Výhodou je, že společnost má vlastní grafické oddělení a rovněž využívá systém Enfocus Switch pro automatizovanou kontrolu a zpracování dat. Tento systém je trvale rozvíjen a očekává se postupná a dokonalejší produkční automatizace. Ve společnosti pracuje více než 25 stálých zaměstnanců. K nárazovým činnostem nebo tiskovým kampaním jsou najímáni externí spolupracovníci. V průměru je denně přijato 15 nových zakázek, některé velmi krátké, ale jiné i s dlouhodobým přesahem (packaging). Vše se samozřejmě liší v průběhu roku. Na základním procesu zapracování zakázky se podílí asi ¾ zaměstnanců, zbytek představují IT a režijní spolupracovníci.

Kdy a proč jste poprvé začali uvažovat o automatizaci?

První studii jsme si nechali vypracovat asi před 8 lety. Hlavním důvodem bylo zpracování opakujících se úkonů na dodaných tiskových datech od našich zákazníků. Jednalo se nejen o tisková PDF, ale i zdrojová data grafických programů, jako jsou Corel, Adobe apod. Již dlouhou dobu jsme kontrolovali data pomocí Enfocus PitStop Pro.

Nedovedeme si představit, jak bychom zvládali zpracovat všechna data bez pomoci automatizace. Workflow v prostředí Enfocus Switch chceme dále doplňovat a rozvíjet, protože se vždy najdou další úkony nebo činnosti, které lze díky flexibilitě systému Enfocus Switch provádět jednodušeji.

Jaké hlavní problémy jste potřebovali řešit?

Stručně řečeno, největším problémem byla časově náročná kontrola dodaných tiskových dat. Stávalo se, že kontrola proběhla až po několika dnech od dodání PDF od zákazníka, což vedlo k časové ztrátě při výrobě zakázky. Takže největší problém byl s dodržením dodacích termínů.

Proč jste se rozhodli pro Enfocus Switch a jaká byla vaše očekávání?

Jiná řešení jsme nehledali. Víme, že produkty od společnosti Enfocus jsou na té nejvyšší úrovni, a navíc jsme měli zkušenosti s jejich produktem Pitstop Pro, se kterým jsme již delší dobu kontrolovali i opravovali tisková data dodaná od našich zákazníků. Hlavním důvodem implementace produktu Enfocus Switch a Enfocus Pitstop Server byla zrychlená kontrola dat ihned po získání tiskových souborů od zákazníka. Díky předchozím zkušenostem s produkty Enfocus jsme se nebáli implementace ani nedostatečné funkcionality, jen jsme nevěděli, jak si na nový systém zvyknou zaměstnanci v naší společnosti. Je to přece jenom něco jiného a hlavně nového.

Jak byla náročná implementace?

Pro pořízení a základní implementaci systému jsme s obrátili na společnost GRAFIE CZ, která má s tímto softwarovým řešením mnohaleté zkušeností a realizovala již celou řadu instalací. Nejdříve proběhla analýza, při které jsme si vyjasnili, jaké hlavní problémy chceme řešit. GRAFIE CZ následně navrhla funkcionalitu implementovaného workflow, kterou jsme si odsouhlasili. Prvotní implementace trvala přibližně týden, poté následoval pilotní provoz a zapracovávání připomínek zaměstnanců. Před plným přechodem na nový způsob zadávání tiskových dat do výroby u nás ještě GRAFIE CZ provedla školení zaměstnanců zaměřené na tiskové PDF. Služeb společnosti GRAFIE CZ využíváme i nadále k udržování a dalšímu rozvíjení celého systému. Velkou výhodou systému Enfocus Switch je, že se jedná o otevřené prostředí, ve kterém lze bez nutnosti znalosti programování, po krátkém zaškolení a s trochou praxe vytvářet vlastní workflow.

Co vám zavedení Enfocus Switch přineslo?

Implementace systému splnila přesně to, co jsme očekávali. Čím více jsme systém používali, tím více jsme zjišťovali, jaké všechny opakující se úkony můžeme předat novému systému. A to nemyslíme jen automatickou kontrolu dodaných tiskových dat, ale například automatickou archivaci zakázek anebo automatické zpracování emailové komunikace. A stále objevujeme další činnosti, se kterými by nám mohl Enfocus Switch pomoci.

Můžete uvést konkrétní příklady využití?

Hlavní workflow, kterým jsme začali, umožňuje obchodníkům vkládat příchozí tisková data do systému spolu se základními informacemi o zakázce a obratem získají informace nejen o formální správnosti dat (rozlišení, fonty, přetisky), ale i zda se shodují s parametry zakázky (počet stránek, rozměr, barevnost). Později jsme doplnili i další workflow, např. pro tisk průvodek na dopravu, automatické třídění emailové komunikace, poloautomatickou opravu tiskových dat (spad, barevnost apod.), archivaci zakázek, díky možnosti integrace aplikací 3. stran realizujeme různé převody zdrojových dat do PDF atd. S prostředím jsme se naučili pracovat a velkou část těchto workflow jsme si již navrhli a vytvořili sami.

Jaká jsou další očekávání a jaké máte plány?

Nyní si již nedovedeme představit, jak bychom zvládali zpracovat všechna data bez pomoci automatizace. Už jsou pryč doby, kdy se soubory zpracovávaly několik dní. Dnes je díky skoro neomezené rychlosti internetu potřeba spravovat data ne v hodinách, ale v minutách, což by bez automatizace nešlo. Zákazník očekává odezvu od dodavatele téměř okamžitě. Workflow v prostředí Enfocus Switch chceme dále doplňovat a rozvíjet, protože se vždy najdou další úkony nebo činnosti, které lze díky flexibilitě systému Enfocus Switch provádět jednodušeji.

Je něco, co byste ještě chtěli doplnit?

Pro případné zájemce doporučujeme zhlédnout výuková dema, která jsou k dispozici na webových stránkách Enfocus (https://www.enfocus. com/en/learn), kde jsou uvedené příklady použití tohoto systému.


Vyhledávání

Přihlášení k odběru Newsletteru

Přihlášením k odběru souhlasíte se zpracováním zadaných osobních údajů za účelem posílání Newsletteru.
Odběr Newsletteru můžete kdykoliv odhlásit posláním žádosti na na info@grafie.cz, nebo použitím odhlašovacího odkazu v zápatí každého Newsletteru.

Pro redaktory

Máte zájem o některou z nabízených služeb? Potřebujete další informace?